zondag 29 november 2020

Statistieken & grafieken

 Deze week stond in het thema van data visualisering. Daarom is er veel gekeken naar het hoe en wat in dit onderwerp. Van de soorten grafieken die er zijn tot de toepassingen en 'het verhaal' wat je met de grafieken wil vertellen. Dit deden we aan de hand van websites en consults. 

Vervolgens zijn we met onze nieuwe kennis begonnen met het maken van een prototype om onze nieuwe kennis te testen bij de playtest donderdag. Echter het maken van dit prototype duurde langer dan we hadden verwacht, dus hebben we in plaats daarvan ons eerdere prototype nogmaals getest voor meer resultaten. 

Deel van het nog niet complete prototype

Vrijdag is iedereen samengekomen op school (Op mij na, ik heb de rest via teams gejoind) om gezamenlijk bezig te gaan met een flowchart. Het was jammer dat ik hier niet bij kon zijn, maar veiligheid is ook belangrijk. Ondanks dat ik niet fysiek aanwezig was ging de sessie zelf prima (Na wat technische problemen). Ook heeft de groep een gesprek gehad met een persoon van de opdrachtgever. Hieruit is voor ons wat verduidelijking gekomen over hoe NLR naar data kijkt en hoe wij voor nu in het project staan.  

Beeld van de flowchart sessie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Beter laat dan nooit

Tis alweer een tijdje sinds mijn laatste blogpost, dat is omdat ik hard bezig ben geweest met het afmaken van het design voor de vakantie, e...